שובתי מערכת החינוך – התאחדו!

העניינים מתחממים. שביתת המורות נמשכת בעוז, ולא נשברת על אף העובדה שהשובתות לא ראו משׂכורת כבר זמן רב. בצר להם פנו הקוזקים מקריית הממשלה לבקש סעד אצל בית-הדין לעבודה, וזה הוציא צווי מניעה, שיכנסו לתוקף אחרי תום חופשת החנוכה. אין לדעת, כמובן, כיצד יתפתחו הדברים עד אז, אבל אם לשפוט לפי הרחשים הנשמעים כבר בשטח, הם לא יכובדו. חלק מהשובתים והשובתות ימציאו אישורי מחלה, אחרות/ים יפרו את הצוים בגלוי. נראה ששביתת המורות מתקרבת לצהרי היום. 

 (תמונה: ויקיפדיא, Solidarity )

והמורות לא לבד. גם בחזית שביתת המרצים נרשמת (סוף סוף!) איזו התקדמות. אם באסיפת הסגל שנערכה אצלנו, בחיפה, לפני פרוץ השביתה התרכז הדיון סביב שאלת השחיקה הזוחלת, הרי שבאסיפה שנערכה בשבוע שעבר כבר החלו לנשב רוחות חדשות. ההחלטה המרוככת שהתקבלה בסוף האסיפה היתה לקרוא למועצה המתאמת של הסגל הבכיר "להרחיב את המאבק באופן שיתייחס לעתיד ההשׂכלה והחינוך בישׂראל בכלל; להביע תמיכה ברורה במאבקו של ארגון המורים התיכוניים; ולהביע תמיכה פעילה במאבקם של אנשי הסגל הזוטר והמורים מן החוץ". הצעה קיצונית יותר, לפנות לארגון הסגל הזוטר ולאגודת הסטודנטים במטרה לנהל מאבק משותף, נדחתה ברוב זעום. מפגן גבורה עוד אין, שינוי תודעתי יש גם יש.

אלא שבמהפכה כמו במהפכה, ההנהגה מפגרת אחרי ההמון. כבר כעת מסתמן שיתוף פעולה לרוחב החזית. ביום ב' הקרוב תערך הפגנה באוניברסיטת חיפה (החל ב-8:30, מול הבניין הרב-תכליתי) – בשיתוף מורים שובתים, אגודת הסטודנטים, ארגוני סטודנטים עצמאיים (כולל מקמפוסים אחרים), וכמובן המרצים. הפגנה נרחבת יותר צפויה ביום ג', בככר אנטין באונ' תל-אביב (מול סניף קופי-טו-גו המפורסם). הזדמנות מצויינת למשוך תשׂומת לב למאבק מחד, ומאידך ליצור קשרים עם הפעילים במגזרים אחרים ובחלקים אחרים של הארץ.

במקביל, קמות התארגנויות כדי לתאם את המשך המאבק – גם מעבר לסיבוב הנוכחי. גוף אחד כזה, שעוד לא מלאו לו שבועיים וכבר הוא מונה מאות חברות וחברים, הוא פורום הגנת ההשׂכלה הציבורית. גוף זה מאגד סגל בכיר וזוטר, תלמידות ותלמידים, באוניברסיטאות ובמכללות. מרכזת את הפעילות ד"ר איריס אגמון מאונ' בן-גוריון (להצטרפות או קבלת עדכונים:  iris.agmon @ gmail.com ). פגישת ההשקה של הארגון תערך אף היא ביום ב' הקרוב, בין השעות 14:00 ו-17:00 באונ' תל-אביב, בניין משפטים, אולם הופיין. גרעין פעולה באונ' בר-אילן מתגבש בהנהגתה של ד"ר אורלי בנימין ( benjamin @ gmail.com ), ובאונ' העברית בהנהגתה של זהר עתי ( zoharmic @ gmail.com ).

ולסיום בקשה מהקוראות והקוראים – אם יש לכם רעיונות להמשך ניהול המאבק, לסיסמאות מוצלחות, לטענות שכדאי להעלות, לאנשים שכדאי ליצור עמם קשר – אנא כתבו לי עליהם בתגובות. מי יודע איזה רעיון, ואפילו ההזוי ביותר, יוביל לפריצת דרך…

3 תגובות על הפוסט “שובתי מערכת החינוך – התאחדו!

  1. פינגבאק: שובתי מערכת החינוך - התאחדו! // ד"ר אורי אמיתי : בלוג מורים

  2. אני אמור לדבר מחר בפני קהל המפגינים. אנסה את הסיסמא ואדווח מה היו התגובות.

סגור לתגובות.