איפה חברי הכנסת?

בטור שהתפרסם היום בבלוג שידורי נסיון 101 של שוקי גלילי (האיש והחומוס), הופיעה התמונה הבאה (שׂימו לב לכיתוב בתחתית המסך):

 

הזמן: אתמול, 17:00 וכמה דקות.

לאחר הדיון על קצבאות ניצולי השואה, מדווח גלילי, נערכה הצבעה על הצעה בנושא קרקעות הבדואים. כאן כבר נרשמה עלייה דרמטית במספר המשתתפים. כלומר, זאב בוים וג'מאל זחאלקה נכנסו לאולם. התוצאה – 1:1, ללא נמנעים.

דומני שלא צריך להכביר כאן מילים. מי שרוצה לסייע להקים חלופה ראויה למצב דלעיל, מוזמן לגלוש לוויקי של התנועה לדמוקרטיה ישירה, שם אנו עוסקים בגיבוש תקנון למפלגה ישירה. באמת כבר הגיע הזמן.

14 תגובות על הפוסט “איפה חברי הכנסת?

  1. למציעי דמוקרטיה ישירה-סיאוב כזה של הנורמות והמוסר של האדם האם הוא לא מחלחל מטה עד האדם הקטן,שינוי משטר או פיקוח יתר לפי המתכונת של עיננו הצופיה לא יתקן את שועי השלטון בקלות,עובדה עד כמה מזיז לנו ניצולי שואה,אנו מקללים את הח"כים בגלל העדרותם מין המליאה אך הם יכלו לעשות זאת בגלל האדישות שלנו האטימות וחוסר האכפתיות,נהינו שמנים ועצלים כמו נציגנו,הדמוקרטיה הישירה היא יותר נורמה חברתית מאשר מערכת חוקים שונה,אין ספק שאנו זקוקים לקצת הטפת מוסר אך בדרך כלל זה בא אם "מנהיג".

  2. שי!

    מה בדיוק יכולו האזרחים לעשות? להפגין?

    נניח את התרחיש הטוב ביותר: ישבנו שלושים יום בקור הירושלמי עם עוד מאה אלף מלאי מוטיבציה והפלנו את הממשלה. הישג מדהים (קרה רק פעם אחת אחרי יום כיפור). מה הלאה? בחירות ושמונים אחוז מהחכ"ים חוזרים… אכן – תרחיש כל כך "מעודד" לצאת מהבית לא ראיתי מימי… למעשה התרחישים האילו כבר קרו בעבר (הפגנות המונים לרוב) – ההמון כבר התייאש – זה לא שהאנשים לא יודעים מה צריך לעשות – הם פשוט בטוחים, ובצדק, ששום הפגנה לא תעשה שינוי שכן הם כבר נוכחו בכך בעבר.

    הסיבה היחידה לצאת מהבית היא לשנות את השיטה. דמוקרטיה ישירה. עכשיו.

  3. דמוקרטיה ישירה לא תשנה את המנטליות של אנשים,תמיד ימצא בעלי שררה אשר יוכלו למצוא פרצות,אל תצפה שדמוקרטיה ישירה היא חסינה לשחיתות,היא רק יוצרת אשליה כזאת.

  4. שי –

    (א) נכון שדמוקרטיא ישירה – או כל צורת שלטון אחרת – לא תשנה את אופי האנושי. עם זאת, חלק בלתי נפרד מהחלה של דמוקרטיא ישירה הוא חינוך מעמיק לכל שכבות החברה. גם את מה שאי-אפשר לשנות, אפשר לעצב.

    (ב) עדיין יהיה צורך במנהיגים, ועדיין תהיה שחיתות. אבל המנהיגים יצטרכו לתת דין וחשבון באופן הדוק בהרבה, והמושחתים יצטרכו להפגין הרבה יותר יצירתיות כדי להתחמק מחשׂיפה וענישה.

  5. שי:

    אתה כתבת: "דמוקרטיה ישירה לא תשנה את המנטליות של אנשים,תמיד ימצא בעלי שררה אשר יוכלו למצוא פרצות,אל תצפה שדמוקרטיה ישירה היא חסינה לשחיתות,היא רק יוצרת אשליה כזאת."

    אני מסכים. אבל אני מסכים גם למשפט הבא: "שילטון נציגים לא ישנה את המנטליות של אנשים,תמיד ימצא בעלי שררה אשר יוכלו למצוא פרצות,אל תצפה ששלטון נציגים הוא חסין לשחיתות,הוא רק יוצר אשליה כזאת."

    אל המשפט הזה הגעתי על ידי החלפת "דמוקרטיה ישירה" ב"שילטון נציגים" במשפט שאתה כתבת. המשפט הזה כבר הוכח כנכון דה פקטו בכל מדינה מערבית.

    עכשיו רק נותרה השאלה האם כמות השחיתות תהיה גדולה או קטנה בהשוואה בין שתי השיטות. אם, כפי שאני טוען, דמוקרטיה ישירה תקטין את השחיתות ותגביר את כמות ההחלטות המיטיבות עם הציבור, אזי יש ללחום למענה במלוא העוז. אם אני טועה והיא תגדיל את השחיתות אזי יש ללחום כנגדה.

    אל תזלזל בכמויות – גם 10% הפחתה בשחיתות הוא הישג אשר כל תנועות המחאה במדינה לא השיגו מיום כינונה!!!

    דמוקרטיה ישירה! ב 1948!

  6. אתם רוצים לתת כוח שלטוני לציבור הרחב,ציבור אשר לא חונך על ברכי הדמוקרטיה אשר נמצא במאבק מתמיד עם אויביו,דמוקרטיה פרלמנטרית היא משטר שאינו יציב בהגדרתו אנו בוחרים נציגים לשלוט בנו ואם אין אנו מסופקים אנו לוחצים עליו עד כדי הצבעה נגדו בבחירות הבאות,הגורמים השונים צריכים להתפשר,נכון שכרגע אין יכולת ביטוי לדעת קהל במובן פוליטי את זה אפשר לתקן בכמה צורות,אבל לתת כוח החלטה לכלל הציבור במדינה אשר נמצאת בתרבות האינסטנט והמידי ידרוש מנהיג שיפתור את הבעיות כולן בזמן קצר לעומת המשטר הקיים שלוקח לו זמן להגיע לפתרונות הנחוצים,אין ספק שלדמוקרטיה שלנו אין יציבות וכוח אך זה מה שמגן עלינו מפני שרירות של היחיד או הרוב,נא להזכיר דמוקרטיה סותרת את הרעיון הליברלי של זכויות מיעוט או זכויות אזרח,לסיכום אין פה תרבות פוליטית ולתת את הכוח לציבור בסופו של דבר מיאוש יופנה ליחיד.

  7. "לסיכום אין פה תרבות פוליטית ולתת את הכוח לציבור בסופו של דבר מיאוש יופנה ליחיד"

    כמה הערות:
    – אם בישראל אין תרבות פוליטית אז אין תרבות פוליטית באף מקום בעולם. אחוזי ההתעניינות פה הכי גבוהים בעולם, אנשים מכורים לחדשות ואחוזי הצבעה בבחירות מדהימים (אמנם יורדים אך זה בשל אכזבה ולא חוסר עניין).
    – בדמוקרטיה ישירה עדיין יכול להיות ראש ממשלה. ההבדל היחיד הוא שאפשר להוריד לו את הראש בכל דקה. הוא באמת משרת הציבור. מצב שונה – אך כדאי לחשוב עליו.
    – בדמוקרטיה ישירה אפשר גם לבטל או לכפות על ראש הממשלה ועל הרשות המבצעת כולה חוקים חדשים. זוהי החוזקה של דמוקרטיה ישירה – כפיית החלטות אשר *** אין סיכוי בעולם *** שיתקבלו בשיטת השילטון הקיימת (תחשוב על תקציב שקוף באמת ותראה את האור).
    – לסיום – גם יהיו חוקי יסוד אשר ימנעו מהציבור לתת את הכח לדיקטטור. זכותו של הציבור להתערב תעוגן בחקיקת יסוד. על פי ההיגיון שלך הציבור כבר מזמן אמור היה להצביע עבור מנהיג אשר מבטיח לבטל את הבחירות לכנסת אך העובדות מראות שהציבור לא יעשה זאת לעולם ולא בגלל שהרשימה המעורבת תיפסל אלא בגלל שהציבור מבין שהניבחרים הם חארות ולכן לזרוק את החרב הקטנה שאנו מחזיקים מעל ראשם שנקראת בחירות הוא מעשה התאבדות.

  8. אני חושב שיש לקחת בחשבון את ההערות של שי על תרבות האינסטנט.
    אני בעד לתת כוח לאזרחים, אבל אני חושב שלפני שמישהו אחר משחרר מכוחו עבור האזרחים, כדאי שהם ייראו את היכולת שלהם לקחת כוח לעצמם ולהשתמש בכוח שכבר יש להם. כבר בתחום הזה השמיים הם הגבול.
    אני רוצה להזמין את שי ועוד מבקרים של הרעיון לערוך גם הם את הוויקי בערכים כמו "חסרונות הדמוקרטיה הישירה" ועוד.
    גם מי שלא תומך בדמוקרטיה ישירה יכול למצוא את הטוב ברעיון ולקחת אותו למה שהוא כן תומך בו.

     ** ** **

    כתובת הוויקי אליה מתכוון עוז:  http://myvote.org.il  [א.א.]

  9. בכוח שכבר יש להם? לאזרחים? יש לך חומר סטנד אפ חזק יותר?

    אני מנסה לעשות לעשות מהפכה בשיטת השילטון בדיוק מפני *** שאין לי כח כאזרח כלל ***. האם אתה מעלה על דעתך שהייתי לוקח על עצמי משימה כל כך קשה אם הייתי מאמין, לשניה אחת, שיש לי כח לשנות דברים בצורה אחרת, פשוטה יותר וריאלית יותר? אתה עושה צחוק.

    הנה אתגר – אמור אתה לי איזה כוח יש לי לעשות שינוי ותן לי תוכנית פעולה על מנת לעשות את השינוי. אני מזכיר לך שאימהות חד הוריות, חולי סרטן, אור ירוק ועוד קיבלו הבטחות שלא מומשו. איני רואה בהבטחה הישג אז אל תיתן לי דרכי פעולה לקבלת הבטחות. קצתי בהבטחות. תן לי לדוגמא, תוכנית פעולה לקבלת תקציב ממשלתי שקוף. מרמת ראש הממשלה עד לרמת מנהל בית ספר. נתחיל מזה וניתקדם לדברים קשים יותר.

    ברגע שתתיאש אני מזמין אותך להצטרף לתומכי הדמוקרטיה הישירה.

    סליחה על הציניות אבל קצה נפשי בסיסמאות ללא כיסוי המדברות על "כוחם של האזרחים" כמו בנאום חסר תוכן של מועמד פוליטי…

  10. אני לא מדבר על הבטחות אלא על פעולות.
    יש לך כוח לקחת את החופים שמסביב לכינרת כדי שלא תצטרך לשלם כדי להגיע למים.
    יש לך כוח להקים קבוצת כדורגל שלא נשלטת על ידי בעלי הון.
    יכול להיות לך כוח להצביע בבחירות כחלק מקהילה:
    בגדול הציבור יכול בפוטנציאל להוריד את קדימה כך שהיא בקושי תעבור את אחוז החסימה. זה צעד די הגיוני לאור זה שקדימה לא שווה כלום, אבל "אין סיכוי" שזה ייקרה כי הציבור פוחד מברק ומביבי. ככה המפלגות מכוונות את הציבור שוב ושוב להצביע למי שהוא לא מאמין בו כמו להקת לביאות.
    אם הציבור יוכל לחשוב במונחים של מטרה משותפת ואנשים יוכלו לסמוך אחד על השני, במקום לפחד להדפק עם ממשלה נוראית כשיכלו לבחור בממשלה עלובה, אז יגיעו אפילו ממשלות בסדר.

    התוכנית שלי לעשיית שינוי במסגרת הכוח הנוכחי, היא ליצור תנועה של אזרחים לכיוון ההתארגנות והדיאלוג שיהיה לא שטחי כמו בתקשורת ולא חסר אחריות כמו בהפגנות,עצרות,אמנות וכל מני דברים שמקים אדם אחד מנוכר וגורר אחריו את מי שמוכן להיות כבש בשביל המטרה או מוכן לתמוך במטרה כדי להשאר כבש.

    סליחה על הדמגוגיה אבל זה כיף 🙂
    מה שכן, כדאי שאני אכתוב גם בוויקי(וברצינות) אם אני רוצה שיקרה משהו.

  11. רק במיקרה שלא שמת לב – הציבור מחליף ממשלות יותר מגרביים.

    יש סיבה מדוע אין, לא הייתה ולא תהיה "ממשלה בסדר". קוראים לסיבה הזו "השיטה". אתה מחליף ממשלה פעם בארבע שנים ובארבע שנים אתה נותן להם רשות לשדוד ולהתעלל בנו. זו השיטה. אם יש לך אשליות שהאנשים שתיבחר יהיו טובים אזי אציין שגם מפלגת הגימלאים מושחתת. כאן שמנו את הגולל על התקוות ל"ממשלה בסדר".

    יש לי משהוא חשוב להגיד: אני מאמין בדמוקרטיה ישירה בגלל שאני לא מאמין בטבע האדם. אחזור על זה: אני לא מאמין בטבע האדם. בני אדם הם בני זונה אנוכיים (כן, כן, זה כולל אותי) ולכן אין לתת לאדם אחד או לקבוצת אנשים את האפשרות לשלוט ולנצל קבוצה גדולה בהרבה. זה מה שהבנו כשהחלפנו את הדיקטטור, כשיסדנו בחירות, כשעשינו הפרדת רשויות וכשדרשנו זכויות יסוד.

    צר לי, אבל אני לא חושב שאתה יכול "לקחת" את חופי הכינרת ואני חושב שיהיה לך קשה למצוא אנשים שיקבלו מכות משוטרים על סוסים בשביל נושא כה פעוט. אני מוכן לקבל מכות עבור דמוקרטיה ישירה המבטיחה לשנות את המצב באופן יסודי אבל לא בשביל נושא ספציפי כשאני מודע שכל מה שאקבל הוא הבטחות ואם אף יזרקו לי עצם אזי זה בגלל שגנבו אותה ממני בסיבוב הקודם.

    קבוצת כדורגל מנוהלת על ידי אוהדים לא מרשימה אותי במיוחד למרות שהיא התקדמות רעיונית. אני עוסק בקוד פתוח ושם עושים מהפכות גדולות בהרבה וגם זה אינו לב הענין.

    את מה שאני חושב על הרעיון של "ממשלה בסדר" כבר אמרתי. דרך אגב: שמת לב שאמרת "ממשלה בסדר" ולא "ממשלה טובה"? רק משהוא לחשוב עליו…

    SHOW ME THE MONEY
    תן לי את הגישה לתקציב: שלוש מאות מיליארד שקלים. זו המטרה. עד אז הכל דיבורים. אם אין לך דרך להגיע לתקציב – אין לך דרך. הראה לי איך הציבור שולט על סדר העדיפויות הלאומי ומונע מנבחרינו הנבלים מלשדוד אותנו. אם אינך יכול להראות לי דרך כזו – לא שינית כלום!

    צר לי שאני פסימי – אבל עדיף לדעת שיש בעיה בשיטה מאשר להשלות את עצמך שהכל בסדר וכל מה שצריך הוא "מוטיבציה ציבורית". השתתפתי בעשרות הפגנות. כלום לא קרה. בוא לא נתעורר ב-2045 אחרי עוד 100 הפגנות המונים בדיוק באותו מצב. חבל. חיים רק פעם אחת. יש לנו הזדמנות אחת, קצרה יחסית, לעשות שינוי. אל תבזבז אותה.

  12. אני לא השתתפתי באף הפגנה ולא מת על הרעיון, ולא רואה הרבה משמעות באמירות כמו האדם רע מטבעו או טוב מטבעו.
    אני מגדיר את הטוב כמה שהאדם רוצה לעשות בכל רגע נתון אבל זה לא אומר הרבה על הטבע שלו.
    ממשלה בסדר זה כי אני אופטימי אבל לא אוטופיסט.
    צריך לכוון לממשלה מעולה, אבל ממשלה היא גוף ענקי ומסובך ואם נראה לך שהיא טובה אתה לא מספיק עירני. כשתהיה לי ממשלה בסדר אני אנוח על זרי הדפנה ואגיד שהיא טובה.
    כל זאת ועוד, מחר.

  13. הרבה אנשים שואלים מה באמת אפשר לעשות כדי לשנות פה משהו. הפוליטיקאים בהחלט לא מייצגים אותנו והרבה דובר פה על שינוי שיטת ממשל, האם זה הפיתרון? אולי כשנוכל לבחור באופן פרטני את הפוליטיקאים שלנו לפי אג'נדות, תארים ומעשים – יגיע השינוי המיוחל. רק אז כשנפרק את המפלגות והפוליטיקה הפנימית שלהן, רק אז תהיה לנו שליטה מלאה על מי שנמצא בממשלה. נקווה..

סגור לתגובות.