הזוית הישרה

אחר צהריים של דמוקרטיא. הר הכרמל, בניין מדרגה, חדר 1007. אולם של 250+ מושבים, אולי אפילו 100 מאוכלסים. צעירות וצעירים בני 3 שׂפות ויותר דתות בחדר אחד. על שולחנות בפינה תקרובת מכל טוב מאפים, פירות, חטיפים ושתיה קלה. אלכוהול לא הגישו. קהילה.

דן קופר - הזוית הישרה

דן קופר - הזוית הישרה

הסיבה לשמה התכנסנו: חניכת תא פוליטי בקמפוס – "הזוית הישרה". ראשון עלה ודיבר דן קופר, היו"ר הממונה הראשון של התא, ששטח את הרקע ההיסטורי: בשנתיים האחרונות לא התקיימו בחירות דמוקרטיות לאגודת הסטודנטים, ונמאס. בהמשך הבטיח להוביל את התא בשקיפות וביושר, תוך דאגה לזכויות הציבור והאזנה לדבריו, ובמטרה ברורה לגשר על הפער בין הציבור העברי לערבי בקמפוס. נושׂא זה זכה להתייחסות מיוחדת בפי ליהי יונה, חברה מייסדת בתא. אהבתי במיוחד את הרעיון למלגות לשׂטודנטיות/ים ערביות/ים שילמדו ערבית בקבוצות פתוחות. יכולת תקשורת מבחינת השׂפה חיונית כדי לשמור על היציבות.

בין המושבים הגדילו המארגנות/ים לעשׂות, והקרינו אתנחתות קומיות מעל גבי המחשב. הומר סימפסון מותקף על-ידי מק'קיין עם מוסר בחירות איראני, וראש הממשלה מתמקח על תנאי העבודה שלו בחמישייה הקאמרית. ככה זה כשעובדים על חוזה אישי, בלי איגוד.

אח"כ עליתי גם אני לאמר כמה מילים. בעיקר על החיוניות של קיום הבחירות, והצורך לראות באחוז ההצבעה אמדן הציבור להצלחת האגודה לעניין. בבחירות בשנה הבאה יהיה ב"ה מעניין מאד. עוד הצעתי לכל תא פוליטי אחר שיהיה מעוניין בכך לפנות אלי ליעוץ לפני הבחירות הבאות. אעשׂה זאת ברצון ובשׂמחה.

לדֶמוס של הדמוקרטיא היו שני מובנים. האחד – הציבור כולו. כלל האזרחים בעלי זכות ההצבעה (כולל הומואים, לא כולל נשים, עבדים וגֵרים). השני – הקהילות המקומיות. כפרים ושכונות היתה חרושה אטיקא לארכה ולרחבה, וכל אחד/ת יחידה דמוקרטית בפני עצמה. זה היה הבסיס עליו הוכשר חבר האזרחים לנהל את ענייני הציבור באמצעות דמוקרטיא ישירה במשך 200 שנה ברציפות.

ולא לשכוח לבוא לעזור למאיה ב-23.

נציגה ליום אחד - החוג לפסיכולוגיא

5 תגובות על הפוסט “הזוית הישרה

  1. מרצה יקר ..
    האם קיימתם בחירה ליושב ראש התא???
    גם אני רציתי לחבור אליכם !
    אתה מדבר על דמוקרטיה כאשר לאף אחד לא נתנו יכולת להתמודדות אמיתית !!

  2. רוע –

    (א) אני לא כל כך יקר. פקיד ממוצע במשׂרד האוצר עולה למדינה הרבה יותר.

    (ב) הפנייה בגוף שני אינה מדוייקת. אמנם נשׂאתי דברים בכנס ההקמה, אבל אינני חלק מהתא. הסיבה לכך מיידית וטכנית – כמרצה אינני יכול להיות חבר בתא סטודנטיאלי (לפחות כך נדמה לי).

    (ג) אתה מעלה נקודה נכונה ביותר! בחירות ליו"ר התא לא נערכו. הואיל ואינני בקי בפרטי-הפרטים, אני יכול רק להעלות השערה לגבי הסיבה לכך: התא זה עתה הוקם, וההתארגנות שלו עדיין נעשׂית בהסכמת הכלל. דן קופר, היו"ר, הוא בעל היזמה, וככזה הפך ליו"ר בהסכמה.
    עד כמה שאני מבין את הפוליטיקא של אגודת הסטודנטים, עמדת היו"ר בעלת חשיבות רק במקרה בו זוכה התא לרוב נציגות/ים כזה שמאפשר לו למנות את יו"ר האגודה. להתרשמותי, תא "הזוית הישרה" אינו נערך כרגע לאפשרות כזו.
    למען הסדר הטוב וההתנהלות הדמוקרטית, אכן ראוי לארגן את רשימת החברות/ים בתא ולערוך בחירות למשׂרת היו"ר. הדבר ראוי אפילו אם מדובר במשׂרה סמלית בלבד, ודאי אם המטרה היא לתפוס שליטה באגודה בכלל.

  3. רוע ואורי-
    נערכו בחירות ליו"ר התא. הבחירות נערכו במתכונת מצומצמת- רק אלו ששילמו את דמי הרצינות לכניסה לתא יכלו לבחור ולהבחר, וכמובן שרק אלו שנכחו בפגישה בחרו. באותו מעמד נבחרה גם מבקרת התא ושלושה חברי ועד מנהל. חשוב להדגיש כי הבחירות שנערכו היו לועד זמני מתוך המחשבה כי אחרי הכנס יצטרפו אלינו עוד סטודנטים וכי ראוי לתת להם גם להביע את דעתם. לכן יערכו בחירות נוספות לועד קבוע ולא מצומצם וכן (אם אני לא טועה) גם לתפקיד יו"ר התא מתישהו בקיץ.
    בקשר לזה שרצית לחבור אלינו- אתה עדיין מוזמן בחום לעשות זאת.

  4. מאיה אכן צודקת, ובחירות כאלו אכן נערכו. היא גם צודקת בהנחתה השנייה, לאחר שנאסוף כמות נכבדה יותר של חברים אנו מתכוונים לערוך בחירות מחודשות, גם לתפקיד היו"ר ולתפקידים האחרים שאליהם יוגשו מועמדויות.

    נשמח לכל חבר חדש בתא שלנו, במיוחד לאלו שהדמוקרטיה חשובה להם (ודומני שאתה אחד שהדמוקרטיה חשובה לו, מתגובתך הראויה, גם אם החסרה פרטים רלוונטיים).

    מייל הזוית הוא:
    zavityeshara@gmail.com
    אליו אתה מוזמן לכתוב את בקשתך להצטרף אלינו!
    בהצלחה באם תבחר להתמודד בבחירות שבתוך התא!!

    ליהי יונה
    דוברת (זמנית) של הזוית הישרה.

סגור לתגובות.