הצעה לסדר היום בעניין גלעד שליט

ספינת שלום לובית - מתוך אתר NRG

אפשר גם תחת דגל פלשׂתין

בעקבות הטור האורח של ירון בן-עמי על המטוטלת הפרופורציונאלית של המידתיות התפתח דיון בתגובות בין הקורא שחר גולן לביני, בעניין המחיר שיש או שאין לשלם עבור שחרורו של גלעד שליט. בסופו של דבר התכנסנו שנינו לעמדה דומה, לפיה אין ברירה אלא לשלם מחיר יקר בעד שחרורו מחד, ומאידך צריך לעשׂות משהו כדי לשנות את המשוואה ולעקר את שיטת הסחטנות בה נוקטים אויבינו. מטרת טור זה היא להציע "משהו" ממין זה, והוא מבוסס על רעיון ששמעתי באחד האמשים, ואינני זוכר עוד למי מגיע הקרדיט עליו. לבטח, לא לי.

בתחילת הקיץ נוכחנו ביעילותו של אמצעי חדש במלחמת התעמולה בין ישׂראל לפלשׂתין – משט שלום. באופן כללי, אני מברך על נקיטת צעדי ראווה מסוג זה ככלי במאבק הלאומי שאנו חלק ממנו. אני מעדיף עשׂרה משטי שלום על פני חגורת נפץ אחת. לפיכך, כדאי ונחוץ שנתרום את חלקנו להעברת כובד המשקל מאלימות קטלנית לצעדי ראווה תעמולתיים. הבה ניזום ונארגן משט שלום לבירור מצבו של גלעד שליט!

העקרון פשוט: נעודד מספר אוהדי/ות ישׂראל ברחבי העולם (עוד יש כאלה פה ושם) לעלות על מספר כלי-שיט, ולהפליג לעבר רצועת עזה. המפליגות והמפליגים יצטיידו במצלמות, בטלפונים ניידים, בלפטופים ובכל מה שרק אפשר, כדי לשדר לעולם את ממצאיהן/ם. כלי-השיט יעגנו לחופי עזה, והנוסעות/ים יתפזרו בשטח ויחפשׂו את גלעד שליט, במטרה להביא מידע ברור לגבי מצבו הבריאותי. אחרי הכל, אפילו האסירים הבטחוניים הפלשׂתיניים בישׂראל זוכים מדי פעם לביקור של הצלב האדום. לבטח לא ימצא החוק הבינלאומי שיאסור על ביקור הומניטרי כזה אצל שבוי ישׂראלי.

הצעה אמיצה: הרב לאו

הצעה אמיצה: הרב לאו

חשוב מאד בארגון משט כזה, שהוא יצא לדרך ללא אזרחים ואזרחיות מישׂראל. באופן זה יהיה אפשר למנוע טענות ומענות מסוגים שונים, על הכיבוש, המצור, וכל הבלוז הזה. ובעצם, אולי בכל זאת אזרח ישׂראלי אחד. בהפגנה שנערכה בככר מלכי ישׂראל בת"א-יפו בתחילת החודש הצהיר הרב הראשי האשכנזי הראשי בדימוס, ישׂראל מאיר לאו, ש"בשביל צבי, נועם ואביבה גם אני מוכן להתחלף עם גלעד, כדי שיילך הביתה ויחזור בשלום. אולי איסמעיל הנייה והעולם יראו שאנחנו מוכנים להקריב, ואז יבקע הקיר וגלעד יחזור דרכו הביתה." מן הראוי שיצטרף הרב לאו למשלחת, כדי שאם במקרה יתגלה מקום שביו של גלעד שליט, יוכלו לבצע את עסקת החליפין תיכף ומייד, על המקום.

5 תגובות על הפוסט “הצעה לסדר היום בעניין גלעד שליט

  1. ההיתי רוצה לשאול אותך מה אתה חושב שיקרה לאנשים שירדו בעזה??
    אני חושב ע כמה אופציות.
    ברגע שהם ירדו ירו עליהם (אני לא מאמין שזה מה שיקרה אבל אל תשכח שמדובר על טרוריסטים)
    נגיד והם ירדו והתחלו להתפזר, מה יעצור עכשיו כל חמסניקים טרוריסט לרצוח לאנוס ובמקרה הכי טוב לגנוב את המצלמה ואת הלפטופ?!?!?! אני לא יודע מה אתה חושב אבל אני בטוח שכמעט כל האנשים לא יחזרו לספינה שלמים, אתה יכול להגיד שזה מחיר שכדי לשלם אותו תמורת תעמולה, אבל אני לא חושב שזה נכון.
    נ.ב
    אתה באמת חושב שגלעד שליט מחכה בפתח של הבית קשור ומחכה שמישהו יציל אותו?!?! גלעד שליט נמצא בתוך מקוום שמוסתר הרבה יותר טוב ממה שאתה חושב!!! אם הוא באמת היה מוסתר במקום כל כך פתוח אתה חושב שהצבא היקר שלנו לא היה עושה פעולה כדי לשחרר אותו??

  2. מגיב/ה אנונימי/ת –

    אני חושב מי שירד ממשט כזה לחוף בעזה יעצר מיידית ע"י שלטונות החמאס, יועלה חזרה לכלי-השיט, וישלח לדרכו.
    אבל, על הדרך, נמשוך הרבה תשׂומת לב עולמית לגלעד שליט, ולעובדה שבניגוד לכל אמנה בינלאומית הוא לא זכה אפילו לביקור אחד של הצלב האדום (או כל גורם אחר). זה יוכל בהחלט להועיל.

  3. אני לא מבין דבר אחד, איך הם יתגברו על חיל הים בדרך לעזה?
    הרי עדיין יש שם מצור, לא?

  4. אני חושב שמי שירד ממשט כזה ייעצר ויצורף למצבת כח האדם של "שבויי הסכסוך". אולי זה טוב מבחינת אלה שרוצים עסקה "בכל מחיר" (כי יהיה לחמאס לגיטימציה לדרוש תוספת מחיר על ה"בונוס" שהם קיבלו). אני לא בטוח שזה טוב למי שחי במדינת ישראל.

    אגב, אני לא חושב שיהיה כאן הישג "תעמולתי". יסתכלו על האנשים שנכנסים ללוע הארי כעל האשמים בגורלם. מי שיש לו ספק בנוגע ל"הומניות" של החמאס, לא ישתכנע מהחזקת רב יהודי בשבי.

  5. שחר –
    לא נראה לי. יהיה ברדק גדול, ובסוף יגרשו אותם כלעומת שבאו.
    ובינתיים נסב הרבה תשׂומת לב בינלאומית לעובדה שגלעד שליט עדיין לא זכה לביקור הומינטרי כמתחייב מאמנת ז'נבה, וגם נעודד את המגמה של מחוות ראוותניות במקום פיצוצים וקסאמים.

    יאיר –
    כיון שהעסק יהיה מתואם מראש עם ממשלת ישׂראל (בחשאי! חוץ מהכותרות בווינט אף אחד לא ידע), לא תהיה בעיא. במקרה הכי גרוע, יקבלו המשייטים את פני לוחמי השייטת בפרחים בקנה.

סגור לתגובות.