ציפי לבני או שאול מופז – מי תהיה ראש הממשלה?

בעוד מעט יותר מחודש וחצי, בי"ז אלול, 17 ספטמבר, תערכנה הבחירות המקדימות של מפלגת "קדימה". אמנם, סביר להניח שבבחירות הללו לא תקבע זהותו של ראש הממשלה הבא (בטור שהתפרסם מוקדם יותר היום הנחתי שזה יהיה ביבי, אבל בינתיים אמר רה"מ אולמרט את הדברים הבאים). מי יאייש את התפקיד- ציפי לבני או שאול מופז?

שאול מופז

ומה אתם/ן יודעים על שני המועמדים?

אם תשאבו את המידע שלכם מאמצעי התקשורת הממסדיים, תאלצו להסתפק מן הסתם בהתנגחויות האחרונות שלהם בכנסת או בסיכוייהם לפי הסקר האחרון. אם ברצונכן בריכוז מידע יעיל ומפורט, שעשׂוי לחסוך זמן ויגיעה, גלֹשנָה הלאה לאתר המצויין "עבודה שחורה". שם רכזו עבורכם מבחר קישורים, באמצעותם אפשר לתהות עוד על קנקנם של שני המועמדים.

עבור המעוניינים להשפיע על הבחירות המקדימות ב"קדימה" – הזדרזו והתפקדו למפלגה עוד היום! (עוד היום, אגב, פירושו עוד היום, שכן מחר נסגר ספר הבוחרים.)

למשל –

ציפי לבני: מצטיירת כנקיית כפיים, תמכה בעברה בהפרטות אלו ואחרות, מתנגדת למכירת חמץ בפסח בירושלם, תומכת בזכויות האימוץ של זוגות חד-מיניים, סוכנת מוסד לשעבר, צמחונית, השמיעה התנגדויות רפות למלחמת לבנון 2, לא עשׂתה גדולות ונצורות בהסברה בזמן המלחמה, נתמכת על ידי הפרסומאי ראובן אדלר.

שאול מופז:  שׂר ביטחון ורמטכ"ל לשעבר, אחראי לאינספור "סיכולים ממוקדים", קיצר את שירות המילואים לרוב המילואימניקים, אחראי לעסקת השבויים בה הוחזר סוחר הסמים אלחנן טננבוים בתמורה לטרוריסטים של חזבאללה וארגונים אחרים, התנגד מלכתחילה להתנתקות מעזה אך יישׂם אותה ללא עוררין, מתנגד לויתורים ברמת-הגולן, חובב איומים על איראן (ארץ הולדתו), תמך אף הוא בעברו בהפרטות אלו ואחרות.

ומה אני חושב?

ציפי לבני, ללא ספק. כי נמאס מהכוחנות הצה"לית בשלטון, כי היא עושׂה רושם של אישה פקחית בהרבה ממופז, כי הגיע הזמן שנשתחרר מהסיוט של גולדה, ונבחר שוב אישה לראשות הממשלה.

תמונה:Tzipi livni etzel.jpg

9 תגובות על הפוסט “ציפי לבני או שאול מופז – מי תהיה ראש הממשלה?

  1. אלי –
    אין ספק שהיא עדיפה עשׂרת מונים על מופז. אבל זו לא באמת תחרות.

    אני לא כזה חסיד נלהב של לבני, אבל חיי שאני מתפתה להצעה של יוחאי עילם להתפקד לקדימה כדי לסייע להטות לטובתה את הכף.
    הבלוג של יוחאי: http://things.co.il/801

    ולמי שתוהה – אין לי שום עכבה מוסרית בהתפקדות למפלגה שאין לי כוונה להצביע לה, אפילו כזו שנראית לי מתועבת לחלוטין. ביחס למשׂחקים שהמפלגות משׂחקות בי (או שמא צריך לכתוב "לי"?), זה כסף קטן באמת.

  2. ציפי לבני לא היתה "סוכנת מוסד" אלא סייענית מוסד בחו"ל. היא בסך הכל גרה באירופה בדירות של המוסד והחזיקה אותם כדירות "חיות". כשחזרה ארצה החלה מסלול הכשרה כשלהו במוסד ועזבה אותו באמצע בנימוק שהיא מתחתנת.

    האומרים שהיא עדיפה על מופז מניחים שהיא גם אשה שיכולה להנהיג ולהוביל. לצערי היא לא הוכיחה תכונה ויכולת כזאת.

    מה דעתכם שלא נבזבז את זמננו על 'קדימה' ונפעל להקדמת הבחירות כך שתוך 3 חודשים מהחלטה תקום לנו ממשלה חדשה. אלא שהפעם אנחנו האזרחים נדאג לכך שהמועמדים במפלגות יהיו אנשים מוכרים ונקיים, ונתחיל לשאול שאלות לפני יום הבחירות ולא יום אחד לאחריו.

  3. ליבוביץ שלום,

    א) תודה על העדכון בקשר לקריירת המודיעין של גב' לבני. המקור עליו מסתמך הסיכום באתר עבודה שחורה הוא הסנדיי טיימס, 1 יוני 2008, הכתב הוא עוזי מחנימי:
    http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/middle_east/article4040016.ece
    שם נטען שהיא היתה בשירות פעיל בפריז בתחילת שנות ה-80, אם כי לא לקחה חלק במספר חיסולים שארעו באותה תקופה. כמו כן נאמר שם שהמידע מגיע משותפים לשעבר לעבודה, ושתפקידה המוגדר נשאר סודי.

    אשׂמח מאד אם תוכל לפרט מהם מקורותיך, על מנת שנוכל להשוות ולהתרשם.

    ב) כתבת: "אלא שהפעם אנחנו האזרחים נדאג לכך שהמועמדים במפלגות יהיו אנשים מוכרים ונקיים, ונתחיל לשאול שאלות לפני יום הבחירות ולא יום אחד לאחריו."

    האמנם? כיצד בדיוק נדאג לכך, אנחנו האזרחים?
    ההערכה שלי היא שבבחירות הבאות ינחל הליכוד נצחון כביר. כיצד בדיוק אתה מציע לפעול כדי להציב מועמדות/ים ראויות/ים ברשימת הליכוד לכנסת?

  4. אורי, יש כמה הצעות לשינוי שיטת הבחירות באופן שידרבן את המפלגות להציב ברשימותיהן מועמדים ראויים יותר. אחת מהן היא לחייב מפלגות להציג רשימה בלתי מדורגת של מועמדים לכנסת ואילו ביום הבחירות יבחר המצביע בכרטיס של המפלגה ("קדימה,, למשל) ויסמן ברשימה המודפסת עליו את שם חבר הכנסת המועדף עליו (שי חרמש, למשל). כך ניתן יהיה למזג את הפריימריז עם הבחירות הכלליות. זה גם ימנע מצב שבו אדם נאלץ להתפקד למפלגה שהוא אינו מזדהה עם המסר שלה כדי לקדם מועמד שאינו פועל במסגרת המפלגה המועדפת עליו.

    ההצעה המלאה מצויה כאן:
    http://www.aplaton.co.il/story_61

  5. אורי קציר שלום וברכה –

    מדהים שבשבוע שעבר עדיין לא שמעתי על הרעיון (ואני דוקא מחפשׂ רעיונות כאלה), והשבוע הוא הגיע אלי כבר מארבעה כיוונים שונים (האם אתה מכיר את פרופ' ראובן חזן?). כמו שחברי הדמוקרט הישיר דוד אלכסנדר חוזר ואומר: there is nothing like an idea whose time has come.

    זו הצעה מעניינת ביותר, ויתרונה הגדול בפשטות הישׂום שלה. אין לי ספק שהיא תהוה שיפור משמעותי לעומת המצב הקיים.
    הערה קטנה – כל בוחר צריך להיות מסוגל לסמן שמות של כמה מועמדות/ים ולא רק אחד.

  6. ליבני עדיפה כראש ממשלה אבל מופז עדיף בעיני כראש קדימה. אני מעדיף שקדימה תעבור להצטייר כמפלגת ימין מאשר שתמשיך לעשות ימין ולדבר שמאל. ככה הציבור מוסט ימינה, נוצר רושם כאילו השמאל הוא "קדימה" וקדימה היא השמאל. ויש כבר מפלגת מרכז גרועה שקוראים לה עבודה.

  7. חברים לא להתבלבל!
    לא משנה מה אומרים אלא מה עושים!
    גם בגין המנהיג הגדול ושרון שלא נופל ממנו דיברו על אף שעל!
    מופז יכול להצהיר ככל העולה על דל שפתיו. גם בנושא ההתנתקות מופז היה בתחילת הדרך נגד קיצוני עד ששרון אמר לו קפוץ והוא קפץ מאוד גבוהה (לרצות את הבוס).
    לא לשכול כי דווקא הצד השמאלי של המפה שמוכן לוותר, לא נתן בפועל כלום עד היום.
    ציפי עדיפה, לפחות העמדה ידוע, לגבי מופז – לא הייתי לוקח סיכון!!!

  8. ירדן –

     אני מבין את הטיעון שלך. עם זאת, אין לי העדפה עקרונית ל"עבודה" על פני "קדימה" (ודאי לא כשבראשיהן לבני מול ברק). אם יש הזדמנות למועמדת ראויה, אני מוכן לעודד מהיציע. להתפקד לא התפקדתי.

    אבי –
    ברור מדבריך שאתה מצדד במועמדותה של לבני. אבל לא לגמרי הצלחתי להבין מדוע.
    האם תוכל לפרט?

סגור לתגובות.