ועדת חקירה לכדורסל הישׂראלי (ב)

ecce homo

ecce homo

מעודד מהתמיכה הגורפת בתגובות לטור הקודם בנושׂא, שלחתי מכתב לח"כ זבולון אורלב, יו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט בכנסת, בבקשה להקים את ועדת החקירה הנ"ל.

את המכתב שלחתי גם לאתר "עבודה שחורה", והוא התפרסם שם היום. למי שלא מכיר/ה, אתר עבודה שחורה הוא אחת מנקודות המפגש המעניינות והחשובות של השׂמאל הישׂראלי המתחדש, על גווניו וזרמיו השונים. בין שאר הדברים הטובים שקורים שם, מתפרסמות גם פניות פרטיות לנציג(ות)ינו בכנסת, ובמקרה שמתקבלת תשובה, מתפרסמת גם היא.

כעת, אני מבקש מכן/ם לקרוא את המכתב שצירפתי כאן, ולשלוח מכתב משלכן/ם (רצוי לשנות מעט את הנוסח, לפי הטעם האישי) לאחד/ת החברים/ות באותה ועדה. את פורטל הועדה, ואת החברות/ים בה, תוכלו למצוא כאן. אם אכן תשלחו מכתב, אנא ציינו זאת בתגובות, וארים לכבודכם/ן כוֹסית.

והנה הדברים…

*** *** ***

בסיעתא דשמייא

לכבוד
חבר הכנסת זבולון אורלב
יו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט
כנסת ישראל

שלום וברכה –

שׂמחתי לראות את הידיעה היום, לפיה התכנסה ועדת החינוך, התרבות והספורט בראשותך על מנת לדון בעניין טוהר המידות בספורט בעקבות "פרשת פנאן".

כאוהד כדורסל ותיק, הריני להעיד שהפרשה מטילה צל כבד על הערך הספורטיבי של תחרויות שנערכו בענף במשך דור שלם. כאזרח המדינה הריני להעיד שנקעה הנפש משחיתויות, מעסקים אפלים הנרקמים הרחק מעין הציבור, מהתחושה שהמשׂחק מכור – בין אם מדובר בכדורסל, בין אם בעסקים פוליטיים ומדיניים.

במכתב זה ברצוני לחזק את ידי הועדה בנחישותה להביא לניקוי אורוות ולשקיפות בענף, ולהמליץ על הקמת ועדת חקירה ממלכתית כדי לבדוק את הכדורסל הישׂראלי מן המסד ועד הטפחות. אמנם, יש נושׂאים חשובים ובוערים יותר על סדר היום, אבל אולי דוקא מעשׂה סימלי ויעיל בתחום מצומצם אך מתוקשר יוכל להחזיר לציבור את האמון במערכת השלטונית, בהגינות המשׂחק, ובכשרות התוצאה.

בברכה,

ד"ר אוֹרי אמיתי
אונ' חיפה-הר הכרמל
יהודית, דמוקרטית, ישירה: http://www.yehudemo.org

[עותק של מכתב זה נשלח לאתר "עבודה שחורה", ועשׂוי להתפרסם בו]

3 תגובות על הפוסט “ועדת חקירה לכדורסל הישׂראלי (ב)

  1. וזו תשובתו של ח"כ אורלב:

    ***

    אורי שלום רב,

    קיבלתי את פנייתך וקראתי בה בתשומת לב,

    תודה רבה על דבריך הטובים.

    בברכה,

    ח"כ זבולון אורלב

  2. למרות הנוסח המאוד מצומצם וענייני של התשובה, אני משער שהוא (ולא אחד מעוזריו) באמת קרא בעיון.
    מעניין לאן כל העניין יתגלגל.

  3. יניב –

    יכול מאד להיות.
    אתר "עבודה שחורה" הוא בעל תפוצה גדולה בהרבה מהבלוג שלי (כ-1,000 יוניקים ביום), והוא כבר מוכר היטב בזירה הפוליטית (לפחות בקרב ציבור הפוליטיקאים/ות ששמעו על האינטרנט).
    ח"כ אורלב "מסומן" בקרב פעילי השׂמאל כמי שלמרות עמדותיו המדיניות הניציות, בכל הקשור לנושׂאים חברתיים הוא מאנשי שלומנו.
    יש סיבה לאופטימיות זהירה.

סגור לתגובות.