הצביעו "ה" – התנועה הירוקה-מימד

שלום וברכה לכל הקוראות והקוראים –

בשבועיים האחרונים הייתי עסוק בתעמולת בחירות בפייסבוק, ושקטתי מפעילות כאן. במהלך מאמצי התעמולה ניהלתי שׂיחות רבות, ויכוחים רבים. בסופו של דבר, הבנתי שיש כמה סיבות טובות ובסיסיות, העומדות מאחרי הבחירה שלי לתמוך במימד-התנועה הירוקה:

  • מדובר בלא פחות מאשר החיאה של הברית ההיסטורית, בין השׂמאל הציוני לבין הציונות הדתית – והכל צבוע בירוק עמוק כיאה וכראוי לראשית האלף השלישי. הברית ההיסטורית הניעה את הציונות המדינית, והקימה את מדינת ישׂראל. עכשיו מוטל על כתפינו חלקה השלישי של המשׂימה: להצעיד את המדינה קדימה, ולהפוך את החברה הישׂראלית לאור לגוים.
  • כיון שאינני מוכן שמחרחרי המלחמה יכתיבו לי את סדר היום. רבים וטובים פגשתי ששינו את בחירתם בעקבות עמדת פוליטיקאים אלו ואחרים בעניין מלחמת עזה. 60 שנה מסבירים לנו ש"קודם נעשׂה שלום". לי נמאס לחכות. אני מצביע בעד סדר יום אזרחי.
  • האם אינני מפחד לאבד את קולי? לא. ראשית, משום שבעזרת "ה" נעבור את אחוז החסימה ברווח. שנית, משום שבהצבעה "בסתימת אף" בעד "הרע במיעוטו" אולי לא מאבדים את הקול, אבל בהחלט מאבדים את החירות ואת התקוה.

מחר הוא היום המכריע. לקראתו יש לי רק עצה אחת: אל תצביעו מפחד, אל תצביעו בגלל חישובים קואליציוניים מופרכים, אל תצביעו בגלל שׂקרים. הצביעו למפלגה המייצגת את דעותיכן/ם, למפלגה שאנשיה נראים לכן/ם ראויים לשבת בכנסת ולשרת את הציבור.

הודעה מטעם מטה הבחירות לכל התומכות והתומכים שרוצות/ים להתגייס למלאכה ביום הבחירות:

התנועה הירוקה-מימד: בואו לעזור ביום הבחירות!
התנועה הירוקה-מימד משלימה את ההכנות האחרונות ליום הבחירות. אלפי פעילים ברחבי הארץ מקבלים תדריכים אחרונים.
ומה אתכם? אנחנו רוצים אתכם איתנו! בואו והשפיעו – הצטרפו אלינו לפעילות השטח של יום הבחירות. יהיה שמח, יהיה כיף ויהיה ירוק.
 
רוצים להצטרף? שילחו מייל עם הפרטים שלכם לכאן
yerukmad@gmail.com
וניצור אתכם קשר.

6 תגובות על הפוסט “הצביעו "ה" – התנועה הירוקה-מימד

  1. יוסי –

    א) בעזרת "ה", לא נאבד דבר.

    ב) אתה חי בעבר.
    ליכוד+קדימה+ליברמן = קואליציא.
    ליכוד+ליברמן+ש"ס+אגודה+בית יהודי = קואליציא.

    ג) מרוב שאנשים היו שבויים בסוג חישובים כמו זה שאתה מעלה, והצביעו תוך סתימת אף עבור הרע במיעוטו, איבד הציבור כל אמונה במערכת הפוליטית. אסור להצביע מתוך פחד או גועל. חייבים להצביע מתוך חירות ותקוה.

  2. שלום אורי
    אני לא מצביע למימד התנועה הירוקה למרות שאתה צודק, זה לא יפגע בשמאל(שמאל?! מי אמר שמאל יש כזה?). ההימור שלי הוא שהם גם יכנסו לכנסת ולא בגלל מצביעים מסוגך אלא בעיקר בזכות התופעה המגוחכת אך מאוד אופיינית לישראל הנקראת "מצביעי מחאה", שבפעם הקודמת הצביעו גמלאים וקיבלו חברים של אולמרט במקום.
    מעבר לכך אני לא חושב שמדובר כאן בברית חדשה של הציונות עם הדת. מדובר אם כבר בבריחה מהציונות, שמה לעשות, כרוכה בסוגיות של מאבק אלים מעצם הווייתה לדעתי.
    סדר יום אזרחי בהחלט צריך להיווצר אבל לא המפלגות הגדולות אשמות בו. זה פשוט אנחנו והתרבות הפוליטית הדפוקה שלנו.
    מערכת הבחירות הזו היתה מביישת. לא נאמרה בה שום אמריה נורמטיבית לגבי מדיניות מכל סוג, גם בטחוני. זה קרה בעיקר בגלל שלא דרשנו לשמוע. ומה קרה אז, בא בחור אחד ואמר דברים שהרבה אנשים אוהבים לשמוע. הץוצאה היא שהדבר הכי קרוב שיש למצע היום זה מבחן נאמנות.

  3. עמרי –
    אני חולק עליך פעמיים, ומסכים פעם אחת.

    מחלוקת א – הציונות לא חייבת להיות מלווה במאבק אלים, ודאי לא "מעצם הוויתה". לא אפנה אותך חזרה ל"אלטנוילנד", אלא אבקש ממך להביט לעתיד. האם יתכן מצב בו בני כל העדות ישתפו פעולה במדינה אחת בארץ, לרווחת כולם? לדעתי כן. וזו ההגדרה שלי לציונות.

    מחלוקת ב – ודאי וודאי שיש כאן ברית חדשה של השׂמאל הציוני עם הציונות הדתית (שׂים לב להבדל בהגדרות בינינו – הוא חשוב מאד). ההסתייגות שלך נכונה אולי לגבי המילה "חדשה", שכן מימד חברה למפלגת העבודה כבר מזמן. אלא שמפלגת העבודה היא לא ממש שׂמאל.
    בעיני מימד-התנועה הירוקה מסמלת בתחום הפוליטיקא תופעה מרתקת המתרחשת לארכה ולרחבה של החברה כולה – התקרבות של הדור הצעיר לשורשים היהודיים, שלא מתוך התבטלות בפני רבנים, אלא מתוך גישה ביקורתית ואוהדת כאחת. תופעה זו היא הסיבה המרכזית לגישה החיובית המובעת בסוף הדיון במחלוקת א', והיא גם מקור התקוה שלי להיות עם חופשי בארצנו.

    והסכמה: אנחנו אכן הולכים לעבור את אחוז החסימה ולהכנס לכנסת הבאה. בעזרת "ה" זו רק ההתחלה.

  4. מוזר –
    א) מה מרתיע?
    ב) כרגע, זה בעיקר מאד לא מעודכן. כיצד הגעת לכאן דוקא עכשיו?

סגור לתגובות.